Att skriva ett långt, genomtänkt blogginlägg tar lång tid – speciellt om man vill se till att rubriker, länkar och bilder ser ut som de ska. För att hjälpa dig spara lite av den tiden har vi samlat ihop 21 WordPress-genvägar som kommer att låta dig skriva och formatera blogginlägg snabbare. Observera att de endast fungerar i det visuella redigeringsläget.

  1. Fet text: Ctrl+b
  2. Kursiv text: Ctrl+i
  3. Länk: Alt+SHIFT+a
  4. Citering: Alt+SHIFT+q
  5. Läs mer-tagg: Alt+SHIFT+t
  6. Oordnad lista (ul): Alt+SHIFT+u
  7. Ordnad lista (ol): Alt+SHIFT+o
  8. Listenhet (li): Alt+SHIFT+l
  9. Publicera inlägget: Alt+SHIFT+p
  10. ins: Alt+SHIFT+s
  11. del: Alt+SHIFT+d
  12. Minska indrag: Alt+SHIFT+w
  13. Ångra: Alt+SHIFT+u
  14. Upprepa: Alt+SHIFT+y
  15. Redigera HTML: Alt+SHIFT+e
  16. Vänsterjustera: Alt+SHIFT+f
  17. Centrera: Alt+SHIFT+c
  18. Högerjustera: Alt+SHIFT+r
  19. Ctrl+[nummer] ändrar rubrikstorleken på den markerade texten